Snorhalt

Lördagkvällen/natten var det verkligen snorhalt ute, attans vad fet-Mercan gled runt. När jag körde i rondeller t.ex. så körde jag såååå sakta och ändå stod den på tvären rondellen igenom. Det tog lång tid att komma tillbaka in mot stan efter en körning där jag lämnat i Upplands-Bro, snigelfart i 70 på motorvägen och det var snöslöjor utefter vägen så svårt att se filerna. Tur nog inga bilar ute så jag hade alla filer för mig själv. Men det var som sagt var inte så att man kunde gasa in mot civilisationen i ett nafs.

Sen är jag så himla trött på alla korkade fotgängare som bara kliver ut i gatorna hur som helst med idiot-tankarna "bilar ska lämna mig företräde". Ja visst era ärtbössor, det kan jag göra  men tror ni det är lätt att stanna i det här väglaget!!???? Hur dumma får folk vara .... jag sitter skyddad mot er i bilen men hur tillplattade tror ni inte att ni kan bli om inte "skeppet" går att hejda?
Fotgängare som har detta beteende har garanterat inte körkort eller kör aldrig bil. Puckon!
Använd reflexer! OK kanske inte så cool när du är ute på krogrunda *s* men då kan ni väl ivarjefall ta't lite lungt så vi hinner se er när ni vinglar runt kors å tvärs på gatorna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0