Spott-häxan

Ja ha - då råkade jag ut för ett kvinnligt äckel.

Jag släpper av en kund i Blåkulla (Solna), en kille med invandrarbakgrund som är både imponerad och förfärad över att jag som kvinna kör taxi. Lite kul. Håller på och baxar runt bilen och ska åka ut därifrån när det kommer en äldre liten farbror och frågar om jag är ledig. Självklart - hoppa in. MEN ... det jag missade var att han hade en kille och tjej i släptåg som oxå kröp / ramlade in i bilen. Halvslafsiga, sluddrande pack. Jag hade ALDRIG tagit upp bara dom, never, men nu var det ju farbrorn som jag såg.

Vilket fall som helst är han hur redig och rar som helst och vi pratar under bilresan till KS-området om ditt och datt. Killen i baksätet var hans son. Jag hör hur idioterna bak för någon form av konversation, men dom är så packade och påtända så jag vet inte om dom ens förstod varandra. Sen blir det tyst ... jag hör sen ett skrik och AJ FAN från killen. Då gör hon honom illa på något sätt, nyper honom i ballarna ... inte vet jag men han blir lack och hon sluddrar något.

Vi kommer fram till adressen och killen hoppar ut och farbrorn och jag ska göra upp finanserna då hör jag något spottande i baksätet ... tror ni inte tjack-bruden sitter och loskar fram på båda framsätena.!!!! Jag tänder till och hoppar ur bilen, det blixtrar i hela kroppen. Här har jag varit hur trevlig som helst och hon beter sig som ett as. Men sen insåg jag snabbt att här var det bara att ta det lugnt (dom var som sagt var påtända) så jag bad killen vänligt, lungt "är du snäll och tar ut din flickvän ur bilen för att hon sitter och spottar" - så då gjorde han faktiskt det. Tack för det. Hon fortsätter att spy häxramsor över mig, spotta och fräsa. Jag gör klart med pengarna med farbrorn som sitter kvar i bilen och är allvarligt bekymrad och skäms för hennes skull. Kunde inte annat än att tycka synd om honom. Dom följde väl med honom upp och drack ur barskåpet och tömde hans plånbok och fortsatte ner till "Plattan" ... inte vet jag.

Sen var det bara att köra undan bilen, ta fram städgrejor och tur nog så har jag alltid desinfektionsmedel med mig så det var bara att stänka ner bilsätena med det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0