Jag vill bli som Vera 90 år

Ja, när det väl är dax så vill jag bli som Vera 90 år. Underbar liten tant som jag körde från Marievik igår runt 18.00-tiden. Hon hade varit på 90 års kalas, stor baluns med ca 65 gäster. Vera berättade hur tillvaron är till vardags för henne, hur glad hon är för att hon är relativt pigg, har många vänninor i livet. Sen hade dom någon "klubb" där dom träffades regelbundet och gjorde saker tillsammans. Favoriten verkade vara när dom gör korv, då får till och med männen vara med. Det är dom som får stå och veva korvmaskinen :-)

Ja men hon var pigg, vaken, gjorde mycket saker, bodde själv, städade och fixade själv. Ja, inte storstädning men ändå. Hon var så tacksam för att hon var frisk. Något bekymrad dock för att hon troligtvis skulle få hörapparat vilket hon då associerade till den gamla tunga hörapparaten. - "Äsch då" säger jag "dom är ju små och smidiga idag. - "hmm jo, så är det ju" säger Vera lite gladare
Det var en trevlig resa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0