Trollkarlen från stan

Svänger in mot kanten vid Birger Jarlsgatan/Grev Turegatan och nästan på en gång kommer en kille och öppnar dörren och kikar in.

- ”Hej, vad glad du ser ut? Varför är du det?”

Ehhhhhh.... tänk... tänk ”Det är ju fredag”, kläcker jag ur mig. Varpå han hoppar in i bilen.

”Jag ska inte åka någonstans men du kan sätta på taxametern om du vill”, säger han med ett stort leende. ”Visst låter det som en replik ur någon romantisk film”. *OK tänker jag – det här går ju JÄTTEbra – not!”

Sen börjar han babbla om ditten och datten och mös in sig ordentligt i passagerarsätet, hade inge bråttom alls.

”Hur går det för dig? Har du mycket körningar eller?

”Jag kunde haft det om jag just nu inte hade en karl i bilen som inte ska någonstans”, svarar jag med ett litet minimalt leende.

”Du är den snyggaste taxichauffören jag någonsin sett” är nästa grej som ploppar ur hans mun. Åter igen – en väldigt rar kommentar men med tanke på att det bara (nästan) är karlar som kör taxi så tar jag inte åt mig nämnvärt. De ynka två kvinnor jag sett köra nattetid ser ut som ... något. Å andra sidan, hade han varit gay ... vilken komplimang det hade varit.

Babbel, babbel .... ”OK, jag förstår”, säger han. ”Jag ska gå snart men först vill jag trolla för dig, fast du får inte fråga hur trolleriet går till”. Sen sätter Joe-Labero-wanna-be igång, fast han var lite bra måste jag erkänna. Han körde sina två trix, tjatade lite om VIP-lina till min mobil (skulle inte tro det) och sen hoppade han glatt ur bilen.

Kul och annorlunda snubbe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0