Farbror P tog mig

Plockar upp två tjejer från Holland på Sveavägen som ska till Vandrarhemmet vid Fridhemsplan. Vill först tillägga att kunden innan och jag satt och pratade väldigt mycket om poliskontroller - vilket dom hade typ över hela stan inatt. Men jag sa något i stil med .... "näää - det är inte så farligt för taxichaffisarna, tror inte dom stoppar utan anledning när man har kunder i bilen, blablabla"
Det fick jag raskt äta upp. Åker Barnhusbron mot Fridhemsplan och poliserna har verkligen stängt av hela bron. Det är inte så att de plockar några då och då .... dom plockar ALLA ... inklusive 'moi' (franska) *s*

Av någon konstig anledning så känner man sig genast som världens största förbrytare och jag blir jättenervös. Hittar taxileg och körkort, blåser i mojängen i all hast men körjournalen är puts veck. Och det är inte bra! Men jag vet att jag fyllt i den så någonstans är den rackaren .... letar .. letar ... är småsvettig men hittar jag den såklart. En lustig sak var att under tiden har de tydligen frågat tjejerna vart de plockats upp, vart de skulle, var de kom ifrån. Var det bara kallprat eller vad ville dom? Kolla om jag lurar dom res-vägs-mässigt eller? Att jag kör runt halva stan med dom fast det egentligen bara är en kort körning? Märkligt tyckte tjejerna och jag med.

Just det ... så frågar jag den kvinnliga polisen (OK kanske inte så bright fråga, men jag var lite hispig) varför de alkotestar taxichaufför när alla ändå har alkolås, de stora bolagen alltså. Hon tittar lite knepigt på mig (och jag förstår varför nu) men sen berättade hon att hon tagit 4 taxichaufförer under kvällen som varit påverkade som dessutom varit chaufförer med skolskyltar. Fy vad läskigt - tänk om de kör barn på dagarna?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0