Åter igen - vad jag har svårt för snåljåpar

Jag förväntar mig verkligen inte en massa dricks, LOVAR! Men jag tycker det är pinsamt å deras vägnar när jag ska sitta och gräva efter 3 kronor i växel tillbaka och resan gått på ett par hundra. Jag fattar det inte.

Körde en man från stan och han skulle en bra bit utanför stan. (Här lämnas inte ut några detaljer på bloggen *s*). Vi sitter och shitchattar hela vägen, himla trevligt faktiskt även om jag sen blir sur. Sen är han helt ute och cyklar när det gäller vägval men jag lyckas få till det så att vi till slut åkte min väg och han var mycket nöjd. Vi kommer fram till ett gigantiskt hus i en finare del av Köping *ssss*, där är husen väldigt dyra. Huset är så stort att jag inte ens ser hur högt och stort det är, utomhusbelysningen räcker liksom inte till. Notan går på 474 kronor .... han sitter på allvar och sträcker ut sin lilla kirurghand och väntar ihärdigt på de små mynten. Suck! Å andra sidan om han är så snål så förstår jag att han har råd med lekstugan han bodde i ... här har det sparats pengar genom åren.

Kan tillägga under kvällen att jag hade två körningar där det var studenter som åkte med ... alla vet att studenter inte alltid har det fett ... dem fick jag dricks utav. Stort tack till er, det var snällt och uppskattat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0