Skitkörning

Åhhh vad förbannad jag blir på mig själv när jag är mjäkig och för snäll. Det är lördagnatt 00.30 och jag befinner mig i Hallonbergen och ska brumma in till stan. För runt den tiden så börjar körningarna snurra på och pengarna ticka in. Nä då ringer växeln och låter ynklig
-"Hej - vi behöver din hjälp."
- "OK - vad kan jag stå till tjänst med" :-)
- "Jo, det landar ett plan precis nu på Arlanda och körningen kräver en bilbarnstol"
Jag klurar lite snabbt, jobbigt läge - inget vidare betalt och mycket att göra i stan. Äsch vad fasiken ..." OK - jag åker upp"

Tommar hela vägen upp till Arlanda, ringer kunden som precis fått bagage - tur nog. Får inte fast den där förbannade bilbarnstolen. Hallå det var typ 15 år sedan jag använde en sådan. Ringer till killen så han får komma ut och hjälpa mig. Visst det var väl inte så proffsigt å andra sidan borde han vara tacksam över att jag ens var där :-)
Sen är dom hur såsiga som helst med att få in ungen och allt bagage. Sen ska dom ut söder om stan och fast pris för den gigantiskt långa resa är ynka 590 kr. Vilken superuslig affär för mig och hur bra som helst för dom. Jag kör så fort jag bara törs - måste bli av med dom snabbt för att kunna åka in till stan snarast möjligt.

Sen är sås-folket hur långsamma som helst med att kliva ur bilen så jag hjälper dom duktigt med bagaget - ut på gatan med det och bak med stolen i bagageluckan. Tror ni jag fick en enda ynka krona i dricks. Forget it! Guuu så snålt!!!!!!
Pratade sen med min åkare (som jag kör för) och han sa: Ta aldrig en körning som du inte vill ha - du kör på provision och du bestämmer själv.
Det ska jag göra i fortsättningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0