Sabbatsberg

Står utanför bilen och tar en cigg kl. är 19.00 en lördag kväll – ska precis hoppa in igen då jag hör en busvissling och en kille står och vinkar lite längre bort och kommer emot mig. Är du ledig? Visst är jag det :-)  Sen bubblade han hela resan söderut och jag fick mig många goda skratt. Helskön lirare. Han babbla om allt och inget. Fick dessutom hur många komplimanger som helst. ”Asså – jag är gift och har barn å så men om jag skulle vilja ragga på dig hur skulle jag göra då, vad skulle jag säga” så höll han på halva resan. Höll inte på att få honom ur bilen, han trivdes så bra där i framsätet. Men sen går han ur med orden
-”Du får inte åka förrän jag är inne i porten”
– ”OK jag väntar”

Sen småjoggar han fram till närmsta övergångsställe – kan tillägga det är helt öde på den gatan vi befinner oss på, inte en människa eller en bil i närheten – sen tittar han åt vänster, höger, vänster igen och går sedan med värsta Mr Bean-stegen över gatan. Vinkar lite och kliver in genom sin port.
Vilken härligt rolig människa – kvällen började bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0