Nynäshamn

Klockan är halv 8 på kvällen och det är skitväder ute, något snöblandat äckel trillar ner från himlen. Piper till på displayen och körningen visas ”Färdtjänst” och färden går till Ösmo. Fan, orka köra ända dit i detta väder och jag som har så himla dåligt mörkerseende KUL plus attvid den tidpunkten var hela 73:an under ombyggnad. Ja, ja ... det var ju bara att köra fram till adressen.

Utanför porten på trappan sitter det någon figur och en konstig mundering typ cowboyhatt, rutig jacka typ som en stor skjorta fast fodrad, skäggig och ett gäng plastkassar. Han börjar vingla sig mot bilen = packad. OK kanske inte hela världen. Men han kommer upp till bilen och säger på värsta finnsvenskan ”tsenare, tsenare, du vi vänta kombis, han komma snarrrt”  30 sekunder senare fullkomligen ramlar nästa finne hejdlöst ut från porten och supervinglar fram till bilen. My lucky day. Jag ser inte fram emot 45 min. i bilen med dom två.

Dom var supertrevliga förvisso men fan vad dom skrek. De satt bredvid varandra i baksätet men ”pratade” = skrek som om de stod 1 km ifrån varandra och såklart på finska. Asså mina öron! Inte nog med det – lukten – spritångerna som bara blev värre och värre ju mer de öppna käften. Olidligt. Trippen tog nästan 1 timme för vädret blev verkligen bara sämre och sämre, när jag släppt av dom var jag tvungen att stanna och vädra ut bilen samt min egen hjärna på alkodoften OCH vila öronen.


Kommentarer
Postat av: moe

HAHA vad klockren du är :D

2009-11-05 @ 19:18:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0