För "personligt" kanske?

Kl. är runt 03 på natten och jag svänger ut från någon liten väg i Skälby ut på Skälbyvägen. Där står det en man och kvinna och hoppar och viftar för fullt. Jag stannar till och trycker ner rutan.
- "Snälla - är du ledig? Vi har försökt att få tag på taxi i evigheter men bolaget rekommenderade oss att bara chansa och gå ut på vägen och kika"
(Hur fasiken kan man rekommendera det ... mitt ute i ödemarken)
- "Njae egentligen inte men.... (kikar lite på dom, de är i min ålder och väldigt propra, ej onyktra) jag måste hem och kolla om min dotter är hemma nämligen. Har försökt att få tag på henne utan att lyckats. Ni får åka med men jag måste springa upp hemma och checka läget.
- "Gu så snällt - inga problem alls, vi är så tacksamma"

Så vi svängde förbi mig, då bodde jag i Barkarby. Stannade där och de erbjöd sig att vänta utanför bilen men det var verkligen svinkallt ute så jag sa att de kunde sitta kvar. Kila upp, dottern låg och sov, ner i bilen ...
- "Och vart önskar ni åka?

:-) Lite lattjo faktisk, kanske inte helt bra men jag  var lugn och dom var verkligen supertacksamma

Kommentarer
Postat av: mikaela

rolig blogg!

2009-11-12 @ 17:04:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0