Herr Dryg/Vet-allt/Åker-taxi-varje-dag

Natt till söndag, kl. 03.30
Precis fått en körning som slutar 50 meter från garaget och jag är så sugen på att ställa bilen. Verkar helt onödigt att åka in till Stureplan igen när ändå kassan är bra. Precis när jag ska trycka Pass Slut så ploppar en körning upp "Asch då - jag åker väl ändå"
Åker iväg till Gröndal och ute på gatan står 5 väldigt överförfriskade killar i typ 40-45 års åldern. Tre utav dom hoppar in i min bil de andra två står kvar och väntar förhoppningsfullt på bil nr. 2.
Då börjar Herr Dryg/Vet-allt/Åker-taxi-varje-dag Mannen i baksätet ...-"va fan stanna och ta upp polarna då rå" ... -"kom igen nu rå" .... - "vadå rå - jag är ju storkund på taxi"  bla bla bla bla
VEM BRYR SIG?!
Redan efter några meter ruttnar jag och stannar bilen och säger
- "I och med att du verkar bry dig så mycket om dina vänners välbefinnande föreslår jag att du går ur bilen och lämnar plats till dom två på gatan" .... av någon anledning blev han tillfälligt tyst.

Tyckte lite synd om polarna som försökte släta över alla dumheter han kläckte ur sig.
My lucky night ... sen kläcker dom ur sig att dom först ska till Täby och sen vidare ytterliggare xx mil långt långt bort. Hade kunnat ta körningen hela vägen för Mr. Dryg var den som skulle av i Täby men jag var helt enkelt för trött. Hade helt klart inte fixat mörkerkörningen dit och hem och målfoto på min tillåtna körtid. Fixade en annan taxi som kom och mötte upp och tog över körningen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0