Fredhäll vs. Traneberg

Plockar upp 4 killar från Hornsgatan, något överförfriskade - precis som alla andra denna tidpunkt en lördag kväll.
Lite dividerande innan dom hoppar in huruvida de ska åka T-bana eller ta taxi, kanske det gått för mycket pengar än planerat under kvällen.
- Öhh, grabbar - vart ska vi då?
Suck - dom har alltså icke bestämt sig vart dom ska.
- "Traneberg" - säger killen i framsätet till slut men dom fortsätter och babbla om vart efterfesten ska var.
- "Ja, men kör mot Traneberg så checkar vi adressen under tiden"

OK - jag kör mot Traneberg och lite senare får han tag på någon per telefon men dom verkar ha svårt att bestämma sig fortfarande så vid Lindhagensplan kör jag åt sidan och stannar för att vänta in ett beslut. Onödigt att åka över Tranebergsbron om de ändrar sig.
Jag viskar lite (i och med att han fortfarande pratar i mobilen) - "ska jag fortsätta åka". Han vinkar med handen framåt typ "kör".
Jag kör och när vi är på bron ca 200 meter innan avfarten Traneberg så får jag en adress jag inte känner igen och slår snabbt in den på GPS:en. Suck - den visar tillbaka in till stan. Jag svänger ändå av där, stannar till och ber dom reda ut vart dom ska, har dom verkligen fått rätt adress. Nu blir dom oxå smått bekymrade över taxametern.
Sen kläcker en kille ur sig - "När man åker T-bana är det 1 station efter Fridhemsplan"
Nöthjärna tänker jag för mig själv - "Den heter Thorildsplan och har inget med Traneberg att göra"

Vi åker upp på bron igen tillbaka till stan och ena killen ber mig stänga av taxametern.
- "Varför då?"
- "Ja men vi gav dig en adress och då förväntar vi oss att du kör oss dit" ...... nu tänker jag "idiot" och säger lungt:
- "Ni har hela tiden sagt att ni ska till Traneberg, ni ger mig en adress först när vi är 200 m från avfarten - hur kan det bli mitt fel?"
Det blev tyst i bilen. Jag körde dom till rätt adress som var i något Campus område vid DN huset, dom betalade och jag stack. Skönt att bli av med dom. Hatar sånt där strul.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0