Swenglish

Lite flinade jag för mig själv idag i bilen. Plockade upp 3 killar från Stureplan, 2 svenskar och en engelskman, som skulle till en liten fashionabel restaurang och dinera (*s*).
De sitter och småpratar och den ena i baksätet är lite märkvärdig och försöker hela tiden få till det språkmässigt och pratar om pengar, lägenheter, vad det kostar o.s.v. Han pratar bl.a. om sin bror som bjuder på en lägenhet i stan, men det blir fel liksom hela tiden och engelskmannen blir smått förvirrad vad han menar och vad som gäller på den svenska bostadsmarknaden. Strunt samma - engelska är inte alltid så lätt. Men fin-flosan från Stureplan hade en rolig översättning när han skulle förklara kvadratmeterpris i innerstan: You pay at least 50.000 sek per quarter meter .... polarn muttrar lite tyst i framsätet "square meter"
Ha ha - lättroad var jag för det lät så himla skoj .... Mister Know It All

Ni förstår natt jag haft tråkigt ikväll när jag hakar upp mig på en sån här liten sak :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0