Stortorgskällaren

Det här är så pinsamt att jag egentligen inte borde skriva om det. Men jag skriver ju inte så snällt om andra alltid så jag får väl bjuda på denna då.
Ska lämna i Gamla Stan och innan jag ens lämnat så får jag körning från Stortorgskällaren. Jag är verkligen usel i Gamla Stan, släpp mig någonstans i mitten och jag skulle troligtvis inte hitta ut. Men Stortorget var för fasiken t.o.m. på Taxiprovet på Vägverket. Men på något sätt så villar jag till det totalt och till slut vet jag verkligen inte vart jag är någonstans i Gamla Stan och GPS fungerar ej. Karta - ja, det finns men jag pallar inte.

Till råga på allt håller jag på att köra fast där inne i labyrinten, det är trångt nog som det är där inne utan snö. Jag var inte så happy och ganska matt när jag till slut kom ur Gamla Stan. Var sen till hämtningen, folk stod och ryckte i bildörren så jag ringde Förarlinjen och bad om ursäkt men "please låt mig slippa Stortorgskällaren". Inga problem!

Tycker att det borde vara totalt körförbud i Gamla Stan så jag slapp åka in där :-)
Sen var det ju Östgötagatan 56  - jag orkar knappt ens gå in på den story. Tog 10 min att komma till porten, enkelriktat typ överallt, jag var klantig och trött. Och inte blev det bättre av att hon jag hämtade satt och gäspade konstant hela vägen ut till Bredäng. Då slog min trötthet in - åkte till garaget - hem. Så skönt. Nöjd med kassan och attans bra kilometerpris.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0