Lots of Hate åt "Frogne"

Så har jag bara slappat hela dagen, pillat navelludd och tagit en power nap på eftermiddagen ... allt för att vara pigg till kvällen / nattens körning. Men nej - det såklart Frogne fortfarande är smått ur funktion. Fick faktiskt en körning direkt när jag började från Huvudsta in till Gärdet, började bra men sen går jag ur bilen för att röka lite och upptäcker att takskylten inte fungerar.
Hur bra odds har jag att få körningar när Frogne hela tiden kastar ur en ur kösystemet OCH med en taklampa som inte vill fungera. Not much!!!
Åker från Gärdet till Liljeholmen för att mecka lite med hjälp av chefen och vi får till det med lite eltejp, glapp i "trådarna" i taxilampan.
Precis när fixet är klart får jag körning Gröndal till Helenelund, tycker mig känna igen adressen och mycket riktigt. En äldre herre som jag kört förut, det blev en trevlig tur norröver med lite prat - I like.
Men sen var turen slut igen. Efter 3 omgångar i Sumpan med Frogne där jag blir puttad bak i "kön" så struntade jag typ i allt och åkte och ställde. Orkar inte med en sån kväll till.
Efter 22.00 brukar det annars vara perfekt att vara i närförort och ta körningar till stan men chansen är ju liten att få dom med datorknaset. Och sitta och vänta i 3 timmar på att få börja ragga körningar från city för folk som partajat klart ... näää det orkar jag inte.
Nix - parkerade lilla bilen och åkte hem och på med raggsockor, mysbyxor, tände ljus och myste till det och sen hällde jag upp ett stort glas vin. De e grejer de.


Kommentarer
Postat av: Roggepogge

Samma sak gjorde jag, men bytta joggingbyxorna mot partybyxorna....))



Fom idag funkar fucking Frogne igen...

2010-01-11 @ 18:55:19
Postat av: Catharina

Lät ju helt klart som en bättre idé, men jag var ju sur och grinig så jag hade nog inget ute att göra :-)

2010-01-11 @ 22:20:28
Postat av: Roggeogge

Var nog ett bra beslut..., dessutom var du med stor sannolikhet piggare än mig då du vaknade dagen efter...:o/

2010-01-17 @ 16:50:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0