Förbaskade "Frogne"

Fy och tvi vilken fredagskväll! Frogne är vårt datasystem och det har varit helt fördjäkla knäppt idag, generalknas kan man gott kalla det för. Varje kvart så loggas man ut ur systemet - ingen datorkontakt alls - vilket gör att du hela tiden hamnar sist i kön på körningar. Hur kul är det på en skala en sån här kväll när det är lite att göra och 5-6 bilar på varje distrikt. Efter 3 urloggningar i Solna, då har jag efter lång tid till slut kommit först i kön alla gångerna, blev jag så sur att jag bara lämnade och drog in till stan. Där kunde jag åtminstonde ragga på gatorna. På hela kvällen fick jag en körning via datorn och faktiskt en till men då var det någon fantastikt kollega som snodde den rakt framför näsan på mig - det blev en Bom. Ännu mer glad blev jag efter det.

Så kort och gott blev det en usel kväll men ändå mer än vad jag väntat mig efter en så usel start och med tanke på att det är den sämsta månaden på året ... januari.

Kl. 03.00 gav jag upp och då fick jag en styrning ut till Solna, precis där jag bor. Såg det som ett tecken från ovan :-) ... = åk hem och lägg dig!!!!

Och det ska jag göra nu, sova ut och hoppas att "Frogne" är frisk och kry imorgon för då tar jag ett kvällspass till. Skam den som ger sig, förhoppningsvis lite mer folk på "byn" imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0