Damen som druckit lite mycket

Klockan är typ 11 och jag hämtar upp en halvelegant kvinna, i typ min egna nobla ålder, på Kungsholmen ... även hon (såsom en senare kund) ska till den finare delen av "Köping". Jag märker snabbt att hon är riktigt slirig, lite svårt med koncentrationen och talet.
Hon sitter ivarjefall tyst i baksätet, jag har ingen lust att prata med henne heller men jag gillar inte när de är onyktra och är för tysta. Då är det bättre att hålla igång dem med struntprat och lite öppna fönster så att de inte kräks ner hela bilen. Försöker få ur henne vart vi ska och lyckas till slut. GPS:en gillar adressen och allt är frid och fröjd tills dess hon ska börja "visa vägen" ... och kunden har alltid rätt ... har jag hört. Vi åker ivarjefall mot "Köping" och kommer mot den första förorten som jag tycker namnmässigt påminner om "Robin Hood" - fråga mig inte varför.
"Sväng av där" ... och vi är så nära att jag i sånt fall hade fått preja två bilar ... "nääää - inte där NÄSTA", kläcker hon ur sig.
Vi närmar oss nästa nobla nedfart och jag säger "då menar du här?"
"Ja!" varpå jag svänger och hon gapar "NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ" men då är det liksom redan för sent. In på avfarten, snurra runt lite, kommer ingen vart och hon sitter och dirigerar med sin hand i baksätet. Tror ni jag ser något eller? Jag måste av någon konstig anledning titta framåt, på vägen! Sen har hon mage att säga "Ja, men jag sa ju nästa avfart". WHAT - hon sa "nästa" hela tiden och det var den 3:e som till slut gällde.

Strunt samma - vi åker mot den där så himla fina förorten där alla är så bra. Hux flux i ett litet centrum, "Stanna!!!". Självklart stannar jag och hon skulle verkligen av där - alltså inte till hemadressen. Jag passade på att ta en liten paus och åkte och ställde mig några meter bort. Småkikade lite på henne .... men tror ni inte människan skulle cykla resten av vägen hem. Fem minuter senare hade hon fortfarande inte fått upp låset på cykeln. Undrar om hon tog sig hem till slut, jag hoppas hon ledde den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0