Snåljåpen

Vid 02-snåret glider jag förbi Storstad, står lite friåkare där som inte alltid är så populära av kunder, jag får kunder på en gång. Två killar i typ 45-års åldern och de ska utåt E18, Norrtälje. Den ena sätter sig fram och babblar med mig och är riktigt skoj, han piggade upp mig med allt prat. Den andra satt tyst i baksätet och sa ett fåtal ord bara, han verkade småslirig men absolut inte illa.
Först ska den pratglada släppas av och då står taxametern på 250 kr och han vill betala det beloppet så jag kör en delbetalning. Han blir kvar en stund till i bilen och säger till sin kompis flera gånger.
-"Nu har jag betalat ända hit då får du banne mig se till att dricksa tjejen ordentligt - OK?
-"Ja då" - säger "baksätet"
-"Lova det nu, hon e ju jättebra"
-"Hmmm" hör man från baksätet

Åker vidare ut på "landet" och jag försöker småprata med honom där i baksätet för att hålla honom vaken. Han har fortfarande inte gett mig exakt gatuadress och jag vill inte att han ska somna. Väl framme så stod taxametern på ca 400 kr. Hade han åkt själv så är ju det ändå ganska dyr resa, men nu hade han en kompis som betalat det mest. Hans del blev då 156 kr - billig resa. Han ger mig 200 kr och jag ger tillbaka 44:- i hans hand .... han lämnar de 4 kronorna till mig. Yippie - vilken dricks!!! Räcker inte ens till kaffe, möjligtvis varmt vatten och en sockerbit på 7Eleven.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0