En kille som räddade min kväll från total uttråkning

Körde igår, måndag (påskvecka) och ikväll. Igår klarade jag mig under omständigheterna hyfsat, hade flera bommar och oflyt men några slantar blev det. Sen är det lite kul oavsett att köra vardagskvällar som jag normalt inte gör.

Så åkte jag ut ikväll, vid halv 6 .... dödens, dödens, dödens eller så var jag på helt fel ställen. Fick en körning till slut ... det blev en bom-körning - tack för det! Sen fortsatte kvällen helt urbota tråkig och fjutt körningar = jag kunde lika gärna varit hemma.

Men så åker jag upp Kungsgatan och vid Hötorget hoppar en kille in, annorlunda utseende med tatueringar lite här och där, snygga/coola kläder - ser bra ut. Han vill först åka till en adress och undersöka om en affär ligger där han tror att den ska ligga. Åker dit, den är igenbommad. Åker vidare och jag åker fel, han skulle till Hotell xx och jag körde mot den snarlika Hotel X. Men han var helt lugnt - "ta en sväng där och där". Sen vill han åka upp mot Vasastan och kolla om affären finns på en annan adress och det gör vi för att sedan konstatera att den finns inte där heller.
Färden är himla trevlig, vi pratar om ditt och datt, intressant snubbe, kommer från ett annat skandinaviskt land och vill stanna i Sverige då han jobbar här nu. Under tiden tills han hittar bostad så har han bott på Hotell XX i flera månader, svindyrt skulle jag vilja säga för det var inget dåligt hotell inte. Att folk har sådana pengar!
Sen vill han åka en speciell väg hem för att kolla en annan sak ... så vi åker lite hit och dit kan man säga.
Utanför hotellet så ska han betala och jag har inte växel för så stora pengar - sedlar man inte ser så ofta (med tanke på att min kväll varit "toppen" ... NOT) så han går in och växlar och kommer ut med pengar. Jag har redan förberett växel till honom men han ger mig lite mer än vad notan gick på - Fick 300 kr i dricks.
- "Du skämtar - det är alldeles för mycket" säger jag.
- "Nej, inte alls - det var en himla trevlig åktur ....
Blev jag glad - han hade redan "gjort" min kväll innan han betalade ... nu blev det extra bonus. Visste inte att människor som han fanns på riktigt :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0