Men asså

Nu är jag så less på Frogne så jag smäller av.
Ikväll var min första vardagkväll som jag körde - måste ju testa. Helt införstådd i att allt är mycket lugnare och det lär inte klirra lika mycket i kassan men jag vill ju försöka.
Dödens tråkigt mellan 21-23 men annars ska jag inte klaga, men sen börjar strulet igen. Inte såsom förra helgen utan nu handlar det bara om själva bilen. Får en körning från Odengatan till Söder, stannar och drar hennes kort ... sen blir bara skärmen helt vit. *gulp* - vad gör man nu. Försökte stänga av och på Frogne men det gick inte, drog sen ut lite sladdar och lyckades få igång den så att jag kunde ta betalt. Pust! Det var liksom inte läge att hålla på att dividera med kunden heller för hon hade festat såsom att det var en löne-lördag.
OK - åker vidare.
Stannar till en sväng på Anchor och in kliver en störtskön kille. Den stora frågan är "vart hittar vi en korvmojj?" Inte helt lätt faktiskt, men efter lite dividerande så kom vi fram till att det fick bli Statoil i Solna. Han skulle ju till Huvudsta så det passade bra. Han var en riktigt skön lirare, himla trevlig åktur blev det och han ville absolut ha mobilnumret till taxibilen och det var ju helt ok. Dricksade bra gjorde han oxå. Alla kunder borde vara som han :-)

Sen vid 3-rycket är jag tillbaka på Anchor och står perfekt utanför och folket börjar komma ut ... nämen då väljer Frogne att lägga av igen, skärmen blir helt vit och trots att jag tar ut sladdar hit och dit så vägrar den. Måste dessvärre neka en kund som är på väg in i bilen. Attans! Sur som en ättika åker jag därifrån, ut mot Liljeholmen och ställer bilen. Skickar ett låååångt SMS till åkaren, stackarn får väl pyssla med det där imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0