Fördomar

Ja visst har jag det ibland.
I Gamla Stan stannar jag för tre unga killar, typ 20-års åldern. Dom hoppar in i bilen och säger Kungsängen. Hmmm ... tänk, tänk, tänk. Det kostar ca 700 spänn, mycket pengar för en del ungdomar ... blir jag blåst eller inte? Fördomar - jag vet ... men tanken slog mig. Men åter igen är jag den blödiga morsan och tänker "killarna måste ju komma hem".

Kör ut mot Kungsängen och killarna var såklart hur trevliga som helst och vi babblade hela vägen. Men så kommer alltid det där "tugget" om vem som ska betala av killarna. Sånt tycker jag är jobbigt, lite obehaglig känsla liksom. Visst dom tråkar varandra på s.k. skoj-nivå men ändå. Vilket fall som helst var stämningen i bilen bra och i Kungsängen hoppar alla tre ut samtidigt, går till bankomaten, hämtar pengar och ger mig. Skönt!
Får ny kund på plats som ska åka lokalt men det blir en slant ändå. Kungsängen är stort :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0