Halvtrist fredag men åter igen en "räddning"

Det märktes verkligen att det fortfarande är påskvecka, ivarjefall för min del, det var väldigt lungt men jag fick några längre körningar som bidrog till en godtagbar natt.
Sen hade jag åter igen flax med dricks. Plockar upp en kille neråt Medborgarplatsen som hoppar in i bilen och börjar att be om ursäkt för att han ska åka så kort bit.
- "Ingen fara" svarar jag, "det går så bra"
Han sitter där tyst med sin McDonalds-påse och pekar vart vi ska, jag hittade nämligen inte.
Han frågar om vi kan sätta på någon rockigare musik på radion och jag svarar "Självklart" och byter till 106,7.

Väl framme vid adressen står taxametern på 76 kr och han räcker fram sitt kort. När han får tillbaka slippen för underskrift frågar han vad det kostar och jag informerar.
Får tillbaka slippen och det står 400 kr på total-raden!!!
- "Ursäkta men du har skrivit 400 kr här och resan kostade bara 76 kr?!"
- "De är helt OK" - svarar han "jag är glad för att jag fick åka hem"
(jag är glad för att han åkte med mig)
- "Men ärligt, det är alldeles för mycket pengar" säger jag ändå
- "Det tycker jag inte och jag har så mycket pengar ändå" svarar han och hoppar ur bilen med ett "God natt - kör försiktigt"
Vad säger man???
-"Tusen tack och sov gott"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0