Tre killar som lät som "kärringar"

Hämtar upp 3 unga killar i Norrort som ska in till stan, kl. är 00.15 en lördagkväll. Småler lite åt deras prat då två utav dom pratar på bredaste gotlandsmål. Hur kan man ta en karl på allvar när de pratar så - tänk om ens kille prata värsta gotländskan och så bråkar man - HUR ska man kunna hålla sig för garv.
Strunt i det åter till ämnet.

Resan in till stan tar säkert inte mer än 10 minuter och dom kan inte bestämma sig vart dom ska gå. Åka till Scandic Malmen, "Båten" (Patricia) eller Bulibumpa (Bon Palais). Dom kan verkligen inte bestämma sig och småtjafsar hela tiden. Den ena killen vill gärna till Scandic för där hade han tydligen chans på ligg men dom andra ville inte dit alls då de stängde runt 01.00 och klockan var så mycket. Den ena vägrade att åka till "Båten" och den andra ville inte till Bulibumpa för där var det bara karlar i keps. Tjafs tjafs tjafs.

Ungefär mitt på Sveavägen tog jag beslutet att bara köra in till kanten och stanna orka bara inte höra deras tjafs längre.
- "Nu killar kör vi uteslutningsmetoden. Kommer ni in någonstans utan att stå i kö?"
- "Neij (gotländska)
- "Är chanserna goda för lite ligg på Scandic?"
- Jag vejt inte, tror inte det
- OK - och båten blir det inte i och med att ni är två mot en. Då bestämmer jag att ni ska till Bon Palais.
- Ja superbra!
Alla nöjda och vi åker dit och det första vi ser i kön är en snubbe med keps :-) Men dom gick in där ivarjefall och jag hoppas de fick hångla lite

Kommentarer
Postat av: Mattias

Haha kul! Ibland krävs en hjälpande hand!

2009-11-09 @ 22:36:39
URL: http://iqtaxi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0