Påtänd taxichaffis? och en katt....

Klockan är ca halv 4 på natten och jag plockar upp en tjej och kille i 30-års åldern från Stureplan och dom ska norrut. Hur trevliga människor som helst och vi babblar hela vägen och bl.a. berättar dom om taxifärden in till stan tidigare på kvällen. De hade stoppat en Taxi 020-bil på gatan och hoppat in i. Det hade blivit en vansinnesfärd då de var övertygade om att han gick på någon form av droger, han hade varit helt galen och haft massa tics för sig. – ”Ja, men varför bad ni honom inte och stanna så att ni kunde gå ur” Nä det vågade dom inte utifall att han skulle få något vansinnesutbrott så alla hade bara suttit tysta medan han höll på.
”Ja men är du säker på att du satte dig i en 020-bil”
- ”Ja, absolut, dom gula bilarna med blommor på” säger snubben och det stämmer ju.
- ”Ja men kan det inte vara så att han kanske är lite normalt konstig bara” säger jag i ett försöka att släta över allt
- ”Men fasiken, hade det varit ett kroniskt tillstånd hos snubben hade han väl aldrig fått ett taxikort eller?”
Och det stämmer – han hade nog knappast klarat av intervjun som Taxi 020 har innan de antar kursdeltagare.
Väl framme vid adressen så valde killen att betala kontant för han vågade inte lämna sitt kreditkort till pucko-taxichauffören. Himla synd på sätt och vis för då hade det ivarjefall funnit något sätt att söka upp vem fan det var som körde dom.


Jag skrattade så mycket under denna resa för killen i bilen var sjukt rolig på att återberätta allt som hände. Inte nog med det sen kommer vi fram till deras adress, de betalar och går ur bilen. Då kommer en söt katt fram till dom och vill kela – han lyfter upp katten och går fram till min taxi – öppnar dörren och slänger in katten i bilen. ”KÖR bort fanskapet, långt bort! Vet inte vems katt det är men hon löper och står utanför mitt fönster precis hela tiden och för ett himla liv”
Där sitter jag med en katt i framsätet som ser måttligt road ut, fräser och drar ut igen. Vilken galen snubbe och jag smålog hela vägen tillbaka till stan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0