Riche nästa

På Söder får jag in två unga killar som har druckit riktigt mycket men uppför sig fast något oroad av han i baksätet blir jag. Vill inte ha någon "åksjuk" kille där. Dom ville till Riche. Man kan säga att dom totalt saknade självinsikt för inte en chans på världskartan att dom skulle komma in någonstans i deras skick och absolut inte Riche. Men, men - I'm just the taxi driver så jag kör dom.
Men jag måste hålla igång killarna speciellt han i baksätet så jag pratar på.
- "Kan vi lyssna på lite musik" - säger han där i baksätet
- "Absolut, vilken kanal?" Det blev något lite rockigt
- "Fan vad sjysst" säger han i framsätet
- "Men jag hävdar å det bestämdaste att volymen borde höjas" hör jag från baksätet
Då har vi Metallica i radion, faktiskt himla bra låt så jag drar på volymen ordentligt och killarna head bangar duktigt i bilen. (Herregud - 'banga' inte för mycket tänker jag för då kommer han där i baksätet kräkas)
När vi landar på Birger Jarlsgatan så studsar och vibrerar hela bilen men killarna är så otroligt nöjda med färden och jag får massa dricks.

Jag kör faktiskt vidare ett tag till med hög volym - det piggade upp.

Kommentarer
Postat av: Taxislusken

Gjorde samma grej för några 25-åriga blondiner från lidingö förra lördagspasset. Låter dom ratta in sin favvokanal o pumpa upp volymen. Ungefär vid förvaret på lidingövägen börjar dom muttra i baksätet att mätarn står på mycket o att jag kan väl vara schysst o slå av den. Då har vi fortfarande en bit kvar till riche eller hur!!



nästa gäng brudar ska få betala hyra för radion i förskott nästa gång. Dom hade rätt taskig musiksmak dessutom.

2009-12-13 @ 18:42:27
URL: http://Www.taxislusk.se
Postat av: The driver

Ha ha - men är inte folk lite lustiga. Man ska vara så himla sjysst mot dom på alla sätt men sen är dom snåla så att det förtar. Märkligt att alltför många tycker att vi ska jobba gratis eller väldigt förmånligt.

2009-12-14 @ 13:02:00
URL: http://taxidrivertales.blogg.se/
Postat av: Tess

Fantastiskt skön blogg!

Back in the days var jag växeloperatör på ett av stockholms större taxibolag, jag känner för dig mr Taxi-driving-man!

Och jag LÄR droppa in här snart igen!

2009-12-15 @ 00:12:41
URL: http://leguide.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0