Jag - en idiot som kör taxi

Sitter vid stolpen Solna Centrum runt 01-tiden på lördagen och in kliver 4 män, mellan typ 40-55 år. Stackarn fick knappt plats i baksätet. Trevligt gäng som alla var vid gått humör och dom ville åka en taxi-slinga söderut och släppa av en efter en och slutstation blev Farsta.
Mannen i framsätet satt och småpratade med mig men lustigt nog blev han småförbannad på mig, han tyckte jag var en fullkomlig idiot som körde taxi på nätterna. Han uttryckte sig faktiskt så att jag upplevde det som "påhopp". Ifrågasatte varför jag inte kunde skaffa mig ett jobb som jag klarade av min ekonomi på! What!
Jag förklarade att det är extrapengar som går till resor för mig och barnen.
-" Jaha - borde man inte kunna spara pengar till det ändå med ett vanligt jobb" kläcker han ur sig.
- "Ja kanske, men det är svårt att lägga undan 2-4.000 kr varje månad - skulle du klara av det om du var ensamstående? kontrar jag. Nej det skulle han ju inte.
- "Hur kan din kille över huvudtaget tillåta detta, helt sjukt" blir nästa kommentar
- "Vilken tur att jag inte har någon då" blir mitt syrliga svar
Sen fortsätter konversationen typ på samma sätt hela tiden och sen skulle han vara "lustig" med vart han skulle, han ville nämligen visa vägen men sen i nästa stund så krångla han men det orkar jag inte ens gå in på. Blä!

Vilket fall som helst så tyckte jag inte det var så kul med detta påhopp. Han var så himla inskränkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0